úterý 28. února 2012

Rum do čaje... čum do ráje!

Mám pro vás dobrou zprávu, ve stádiu pokusů je očkování proti Alzheimerovi (říkal Koukolík)... zatím se ale prý moc nedaří... takže nejlepší prevence proti tomu pánovi je celoživotní námaha mozku (totéž co pro psýchu platí pro fýzu). U obojího se vyplatí trénovat plastičnost... furt do hlavy cpát něco nového. Následuje Holanův verš, v rámci výcviku kůry možno naučit se jej nazpaměť. (Četla jsem dneska o stáří, o pocitu prudkého zrychlování času a o tom, že je pitomost znervóznět, protože "ještě musím udělat tohle... vždyť to nestihnu!", o tom, že je dobré věci/zájmy/hodnoty roztřídit a nepodstatné hodit za hlavu, a o tom, že stáří je dobré v tom, že člověk spoustu záležitostí, z kterých ne dávno ještě šílel, nebere tak naléhavě nebo jsou mu totálně ukradený (haha... v tý fázi už jsem), což může být projevem moudrosti, ovšem stejně tak hlouposti... to je případ od případu ;))
Holan při třídění na podstatné a nepodstatné patří k podstatnému (imho).

"Není mi lhostejný
ani jeden krůček a pád
dítěte v kopřivách...I když mu matka říká:
Jdi pro rum do čaje,
ono jde a stále si opakuje: rum do čaje, rum do čaje,
až nakonec zašeptá: čum do ráje...
nene, není mi lhostejný ani jediný pád..."

2 komentáře:

Odvahu! Be brave! Nur Mut! Corragio! Courage! Mужество!勇气!