neděle 18. září 2016



Léto uteklo vařením. Kuchařka na faře skončila v půli června, tak to zbylo mně. Měli jsme svatbu skautskou (180 lidí) (vypilo se hodně bezinkové limonády), cizokrajnou (160) (tyvado, to bylo naprosto úžasný jídlo, vařil tatínek ženicha, írácký Kurd, s dvěma bratry, já jenom přicmrdávala a hodně užírala a poté okukovala faldy břišní tanečnice a naslouchala malebnosti cizích jazyků), romskou (40) (uvařte nám něco s dijónskou omáčkou, my nevíme, co to je (no to já taky ne, ale nebojte, našprtám to na netu), uklidili po sobě naprosto dokonale sál i zahradu, kapelu tvořil dědeček a dva strejdové, zpívaly vnučky... hodně milá svatba), pak byla svatba zbohatlická (knedlíčková, svíčková, cadillac a tak) a ještě cirka čtyry pět dalších svateb, ale ty už mi nějak splývají do matlání knedlíčků a mytí nádobí. Začátkem září se vrátila paní kuchařka, čili mám juchů volno.
Dočetla jsem Kunderu/Život je jinde (Výcuc: humor je způsob, jak unést věci leckdy neunesitelné. Humor/ironie pomůže získat odstup. Tudíž osvobozuje. Nic, co bysme nevěděli, co?) 
Ad: "oukej-ale stejne si radsi pockam na to vino"
Réva dozrála,
a tak jsme ji slisovali a už si bublá...
Na zahradě zbývaj už jenom rajčata, mrkev, okurky, spadaný mandle, prťavý japka, jedna oliva, druhá várka fíků, co už nestačí dozrát, hafo bazalky a jiného bejlí, bordel, psí víno apod.
Bordel, psí víno apod.
Povšimněte si, že zvládám fotit telefonickým aparátem. Co bych vám tak ještě vyslepičila... asi nic... jo ještě něco k tomu migrování, aby to nevypadalo, že se zajímám jenom o kvedlačky a erteple:
Salve!

8 komentářů:

  1. Smazalo se mi!
    Tak jen krátce: jak jste mohli - y zvládnout taková kvanta práce! Holé šílenství, tím víc, že dobrovolné!

    A na tom snímku vám to s transparentem a kusem stokoruny moc sluší! (To je něco z Pětky?)
    ST.

    OdpovědětVymazat
  2. Smazalo... nějak to tu přestalo pořádně funkovat.
    Taktak, Pětka https://www.youtube.com/watch?v=Ca6TeHokZEY&list=PLsaI-Khp8cugJjX6LQu1Vwsew4mt5dE0L&index=2

    Zdraví, sílu! A courage! A.

    OdpovědětVymazat
  3. http://national-theatre.work.symbiodigital.com/cs/laterna-magika

    Jedno povídání z mnoha! Tvorba = dobrá cesta! Šťastná volba.

    ST

    OdpovědětVymazat
  4. "Na zahradě zbývaj už jenom rajčata, mrkev, okurky, spadaný mandle, prťavý japka, jedna oliva, druhá várka fíků, co už nestačí dozrát, hafo bazalky a jiného bejlí, bordel, psí víno apod."
    A co kdoule, budou? aida

    OdpovědětVymazat
  5. Jinak Vás moc obdivuju, já letos pomáhala (fakt jen pomáhala) vařit na jedné (veganské) svatbě pro cca 140 lidí a na jedné oslavě pro cca 70 lidí a fakt to byl záhul. aida

    OdpovědětVymazat
  6. Zdravím, Aido! Kdoule budou a mileráda Vám jich přenechám, co libo. Na jaře je trochu pomlátily kroupy, takže je jich naštěstí trochu míň než obvykle. Myslela jsem sice, že je budu házet po uprchlících, kteří se tu v mnohočetných zástupech potulují, ohrožujíce naši jedinečnou kulturu, ale holt Vám je teda dám na povidla. Jojo, dejte vědět, až budete mít cestu do Prahy, dáme si někde spicha.

    OdpovědětVymazat
  7. No to je hezky- tak vy už rozdáváte moje gdoule...tststs- Slibotechno! Dobře, tak si je nechte pro p. Aidu! Určitě si od toho slibujete nějaké výhody v Brukselezu, že?

    Ty svatby zní teda divoce, sice jsem to taky prodělal, ale v podstatně nižším věku a bylo to tschoro-moro. No jo, co bychom neudělali pro turisti, že jo?

    Ten článek o vesničanech v Praglu mě sice pobavil, ale vyvrcholení jsou teprv ty komentáře dole. Vox Populi je neuvěřitelný zdroj syrového humoru a horroru. Myslím, že by se z toho daly dělat skvěle scénáře pro tyto dva žánry. Připomíná mi to onu povídku, kde si starší žena přeje vnouče, ale pak začne philosophovat o možném údělu, který nebohé dítě potkat může a doprovodí vnouče až do hrůzostrašného konce. Načeš radši žádné nechce. Lidská fantasie se moc nezměnila od doby, kdy byla veledůležitá pro přežití- čím více nebezpečí si mozek vymyslel, tím více se jeho nositel zabezpečil proti hrozbám okolí. A jak šel čas, naivně jsme se domnívali, že informovanosti lidstva se hodně změní- změnilo se málo. Momentálně se zda, že internet dělá z lidí ještě větší hlupáky, než už stejně byli- dobre bydlo zrovna nerozvinuje duševní činnosti, jak známo. Ne že by se to stalo v posledních letech, lidstvo blbne už 2000 let- od doby řecko-římských, antiky. Tehdy moudří dospěli k názoru, že nejen práci živ je člověk- naopak, myšlení bylo to, co korunovalo výkvět Stvoření. Člověk- to zní hrdě... no, tedy...jak kdy.
    Dnes je tu omezenost lidstva pouze víc vidět, díky tzv. soc. sítím (i to zní hrdě;), které nám jako na zlatem podnose předvádějí bezmocnost humanismu :) Průměrnost vládne světu, "díky" industrii, která průměr vyzdvihla na podest "zářného příkladu". Používáním cizích slov, jako B-Authentic (Authentic definition, not false or copied) říkají spotřebitelům: "Buď svůj, buď autentický- kupuj a dělej to, co všichni!" A Nová Víra je na světě. Kdysi mi bylo líto mladých, kteří se řítí do světa, absolutně ovládaného a robotizovaného industrii..dnes už ne- mám dojem, že mladí ani nic jiného nechtějí. V jednom šči-fi románě bylo lidstvo rozděleno na alfy, bety, gamy a delty... hmmm

    P.S. mám 10 oliv, 2 citróny a plný plot passiflora caerulea- mimo bejli a rajskejch, se rozumí.

    P.S.S. nějakou dobu Sendepause, musím se podívat, co dělají Taliáni ;) bis dann- hasta la vista, Pražáci a Vidláci!

    P.S.S.S Aido- napřed okopírovat a PAK odkliknout ;) (Zákon Daga Badmana!)

    OdpovědětVymazat
  8. Nojo, zase to Taliánsko. Já byla dneska na výletě na kole v Klecanech. To bylo taky dost dobrý. Cestou jsem si dala točenou malinovku.

    Ciao, mějte se tam krásně!

    OdpovědětVymazat

Odvahu! Be brave! Nur Mut! Corragio! Courage! Mужество!勇气!