pondělí 27. ledna 2014

Jak se máte, vlci z Wall Streetu?

"Děkujeme za optání, máme se skvěle!" 


Richard Fuld (který přivedl ke krachu starodávnou Lehman Brothers a na poslední chvíli ještě podvodně vylepšoval bilanci banky o 50 miliard, aby uklidnil investory): "Mám se opravdu výborně. Žiju střídavě v Greenwich (NY), na Jupiter Island (Florida) a na farmě poblíž Bald Mountain, tam je dobrá lyžovačka, na Floridě mám za souseda Tigera Woodse, čili dobrý. Za těch sedm let, co jsem v bance makal, jsem si vydělal docela slušně, půl miliardy dolarů. Sice ze mě akcionáři vymámili devadesát miliónů, ale zaplatila to pojišťovna, jsem totiž chytrej, takže jsem byl pro případ podnikatelských potíží  pojištěn. Jó, kdo umí, umí, kdo neumí, holt čumí. Vlastně teď nic nemám, v roce 2008 jsem všechno převedl na manželku. Moc se s lidma nestýkám, na obědy chodím do klubů, tam jsou samí kámoši (vlci). Že bych se aspoň omluvil? Za co? Vždyť jsem ani nebyl z ničeho obžalován, za nic jsem nemohl, normálně jsem pracoval, podmínky k tomu mi vytvořila vláda a kongres schválením zákonů o deregulaci a velkolepé podpoře hypoték..."

Jimmy Cayne (šéf zkrachovalé Bear Stearns): "Jó, docela dobrý. Řekl jsem před americkou komisí, že na sebe beru veškerou odpovědnost. To jsem se myslim odkopal až až, už mi dejte pokoj. Jsem v důchodu. Mám naspořeno tři sta padesát miliónů dolarů. Hraju teď závodně bridž a jsem hodně dobrej, dvaadvacátej ve světovým žebříčku, a že prej štědře podplácím spoluhráče, aby prohráli, je sprostá pomluva. Taky hraju golf, člověk se má ve stáří hejbat. Mám domek vedle Hollywood Golf Clubu. Ale tam moc nebydlim, většinou jsem v mém apartmánu Plaza Hotel v NY. Další dotazy? Ne? Tak naschle."

Brady Dougan (ředitel americké odnože Credit Suisse): "Jsem stále ve funkci ředitele. Nic špatného jsem neudělal. Z naší banky byl na základě žaloby, kterou podala sama credit suisse, na dvaapůl roku odsouzen jeden nižší manažer, pan Serageldin. Ano, je pravda, že bance vydělal stamiliony, jenomže když bublina začala praskat, začal falšovat údaje, aby zakryl ztráty svého oddělení, protože nechtěl přijít o místo. To se nedělá, není to morální. Cože? Že jsme ho lidu předhodili jako obětního beránka? Cože? Že byl součástí soukolí? Nezlobte se, mám hodně práce, nashledanou."

Jamie Dimon (JPMorgan), Lloyd Blankfein (Goldman Sachs): "Patrně jsme se jako řídící pracovnící osvědčili, neboť jsme stále na svém místě. Naše banky po krizi ještě více zbohatly, díky bankrotům, které nám rapidně pomohly od konkurentů."

Londýnští bankéři po shlédnutí filmu Vlk z Wall Street, kam byli pozvání deníkem The Guardian: "Dovedem si představit, že lidé v tom uvidí to, co chtějí vidět. Zhýralé bankéře. Ale takhle to prosimvás není. Ten film je nepravdivý, a i kdyby trochu byl, teď po krizi je všechno úplně jinak, teď všichni tvrdě pracujeme..." Akorát jeden z diváků-vlků poznamenal lakonicky: "Nejsem si jist, jestli může mínění veřejnosti o bankéřích klesnout ještě hlouběji." P.S.: Tak tohle náhodou vim: nemůže.

14 komentářů:

  1. Muzeme si za to sami- mame penize na bance...:) kdyby jsme je tam nemeli, nemeli by oni co krast a "investovat". nu coz, dame si suchy chleb...
    jako mirne odlehceni vam vsem doporucuji La Grande Bellezza.
    http://www.movie4k.to/La-Grande-Bellezza-Die-grosse-Schoenheit-watch-movie-4747859.html
    ciao tutti ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Rozhodl jsem se přesunout rodiné úspory se všemi následky do kredence.
    A jsem konečně sám a můžu si za to sám.
    Umění zrukydohuby ve stínu skajlajn jen tak nepochytíš.

    OdpovědětVymazat
  3. rozhodl jsem se darovat kredenc. muzu si za to tez sam. prijdu tez o uroky ve vysi 0,001%, coz je o 0,001% vic, nez za zlato, ale hreje me, ze to neziska nekdo, kdo me vubec nezna a kteremu jsem uplneputna, nebo dokonce ani ta putna ne-e. Herrlich!

    OdpovědětVymazat
  4. rozhodla jsem se, že dneska vydrhnu rejžákem schody

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to se da lecit, nezoufejte...

      Vymazat
    2. Tak jsem své rozhodnutí přehodnotila. Nejdřív jsem usnula na otomanu, potom koukala na Bab Aziz. V souvislosti s včera tu zmiňovaným Vlkem z Wall Street dobré srovnání dvou světů.
      braana píše "...velmi poeticky a i nám pochopitelně vyjádřil tuniský filmař ..." a v jiné souvislosti píše Bělohradský "...když dokážu sdělit svou odlišnost těm, od kterých se odlišuji, odlišuji se od nich ještě?..." ... konstatuju, že tuniskému filmaři se sdělení povedlo.

      Vymazat
    3. ja zas prehodnotil svuj odpor ke kinematografii- to bude tou zimou, na jare to prejde... Bab Azis mi nic nerika, musim nastudovat- ze startu bych rekl, ze se jedna o kriminalku, cesky nazev: "Podriznuta zena"... ale asi to nebude presny preklad z arabstiny, coz?

      Vymazat
    4. přehodnocovat se musí. nejsme žádný konzervy abysme sto let dřepěli na jednom!

      ne, je to o dervišovi a jeho vnučce... obrazy... jakoby to vyprávěla Šeherezáda

      Vymazat
    5. aha , tam nelitaj vrtulniky, zadny honicky s polecajtama.... s tim jeste pockam...;)

      Vymazat
  5. dík za La grande bellezza... to si nechám na velký plátno

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to se urcite vyplati ;)
      Anything Else: "Mam tolik problemu, ze je jedna sebevrazda nemuze vsechny vyresit!" s citatem od Woodyho- dobrou ;)

      Vymazat
    2. jééé už se zase musí jít spát;)... tzn. že se ráno zase bude muset vstávat;(

      "Čas je vynález přírody jak zabránit tomu, aby se všechno událo naráz." s citátem od Woodyho-dobrou;)

      Vymazat
    3. "Cas nam bere cas" s citatem od nevim koho- dobrou!

      Vymazat
    4. "Čas se chová podle toho, jak s ním nakládáme." Taky tak.

      Vymazat

Odvahu! Be brave! Nur Mut! Corragio! Courage! Mужество!勇气!